Cross dance
Crossdance™ er et dance fitness koncept baseret på moduler med Dance, Bodytoning, Cardio og Balance.
Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning. Vi danser efter det berømte Crossdance™ “hjul”
Så du ved nøjagtig, hvikle moduler der kommer og hvornår.
Den enkelte Crossdance™ instruktør har fuld frihed til at sætte sit eget præg på timen, dermed menes der variationer i musik og koreografi.
Så længe Crossdance™ hjulet følges er alt tip-top. Kondition og styrketræning med tårnhøj forbrænding. Vi bruger frivægtsøvelser til at tone kroppen med, kombineret med pulspauser.
Timen indeholder ikke koreografi, men foregår oftets i tidsintervaller, så man sætter sit eget tempo uafhængig af andre deltagere. Så alle kan være med. Sammensætningen af træningen vil variere fra gang til gang, men de enkelte øvelser vil altid være gengangere.

Step, kondition, styrke
En kombineret time hvor der hele vejen igennem skiftes mellem  stepaerobic, konditionstræning (TABATA) og bodytoning (styrketræning). God fedtforbrænding og toning af de store muskelgrupper. En populær time der ”flyver” af sted. Afsluttes med udstrækning og almindelige maveøvelser eller som Pilates øvelser for den indre kerne (dybere liggende mavemuskler) Timen varer 75 min.
Forhåndskendskab til stepaerobic vil være en fordel, ellers læres det efter et par gange og du er klar til lidt flere udfordringer.
Timen er en blanding af begynder, let øvet og øvet, hvor man selv vælger niveau.

Step og styrke
En kombineret time på 60 min med en blanding af stepaerobic og styrketræning af de store muskelgrupper.
Niveauet kan variere fra begynder til let øvet. Man vælger selv niveau til man er klar til flere udfordringer.
Timen slutter med udstrækning og almindelige maveøvelser eller som Pilates øvelser for den ind kerne (dybere liggende mavemuskler)

Zumba fitness
Zumba fitness er for alle. Du behøver ikke at være danser for at kunne dyrke Zumba, som er en blanding af fitness og dans. Du kan selv sætte tempoet, og de simple dansetrin som du vil, det gør at alle kan være med, og får en fornøjelig workout med sved på panden.
I Zumba er en stor del af træningen lagt an på musikken, så du får lyst til at bevæge dig.
De latinamerikanske rytmer inspirerer dig til at danse, så du glemmer rent faktisk, der er tale om fitness og motion. Det er rytmer fra Salsa, Cumbia, Reggaeton og Merenque og flere på de let øvede hold.

Pump/Push
Der arbejdes udelukkende med vægte i forskellige vægtklasser alt efter hvilke muskler der trænes og alt efter hvor stærk man er.
Derfor kan alle deltage uanset niveau, køn og alder.
Alle store muskelgrupper bliver trænet, så man bliver stærkere og markeret uden at blive “pumpet” trods navnet.
Hvis du yderligere interesseret i et vedvarende fedttab, er pump/push en ekstra god træning for vedvarende fedttab. 

Pilates
Pilates lægger vægt på den korrekte kropsholdning og indlæring af kontrollen over de forskellige muskler i kroppen. Stræk og styrke er de vigtigste begreber i træningen. Øvelserne er simple og udføres i samarbejde med åndedraget.
Al træning i Pilates har kontakt med muskulaturen omkring rygsøjlen.

Pilates med Foam-Roller
I Pilates med foam-roller er øvelserne de samme, men med en ekstra dimension. Rullen giver udfordring men hjælper også med at udføre øvelserne korrekt. Desuden brugens rullen også til selv-massage af muskler og bindevæv som løsner, smidiggør og udrenser.

Hatha yoga
I Hatha yoga arbejder vi med kropsstillinger, der er med til at forbedre din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. Vi arbejder med fokus på åndedrættet og afspænding, der har en afstressende effekt på isæt nervesystemet.
Timen starter med fokus på åndedræt og krop. Derefter arbejder vi med klassiske yogastillinger i et roligt tempo og slutter af med afspænding.
Hatha yoga giver dig ro i sindet og velvære i kroppen. Hatha yoga er for alle, og vi tager udgangspunkt i hvad din krop kan.